Znaki drogowe

ZNAKI OSTRZEGAWCZE

         

ZNAKI ZAKAZU

Znaki ostrzegawcze   Znaki zakazu
Znaki ostrzegawcze stosuje się w celu uprzedzenia kierującego pojazdem mechanicznym o sytuacjach, w których powinno się zachować szczególną ostrożność ze względu na występowanie lub możliwość wystąpienia niebezpieczeństwa, o którym informuje dany znak.  

 

Znaki zakazu stosuje się m.in w celu zamknięcia lub ograniczenia określonych manewrów np.: skręcania lub wyprzedzania itp. Znaki zakazu jako ograniczające powinny być umieszczone po wnikliwej analizie skutków, jakie powodują dla uczestników ruchu. Znaki zakazu stanowią podstawową kategorię znaków, za pomocą której wyrażane są ustalenia dotyczące organizacji ruchu.

ZNAKI NAKAZU

 

ZNAKI INFORMACYJNE

 Znaki nakazu    Znaki informacyjne

 

Znaki nakazu Znaki nakazu stosuje się w celu wskazania wymaganego sposobu jazdy na skrzyżowaniu lub w innym miejscu gdzie występuje możliwość zmiany kierunku jazdy, a także nakazania kierującemu stosowania się do określonych zasad przepisów ruchu drogowego, o którym jest mowa w treści znaku.

  Znaki informacyjne stosuje się w celu poinformowania kierujących pojazdami o rodzaju drogi i sposobie korzystania oraz o obiektach znajdujących się przy drodze lub w jej pobliżu przeznaczonych dla użytkowników dróg.

TABLICZKI DO ZNAKÓW DROGOWYCH

 

ZNAKI PRZED PRZEJAZDAMI KOLEJOWYMI

 Tabliczki do znaków drogowych  

 

Tabliczki do znaków drogowych stosuje się w celu sprecyzowania sposobu dostosowania się kierującego do danego znaku, pod którym taka tabliczka została umieszczona

 

 

Polecamy ciekawy portal rolniczy, gdzie znaleźć można również ogłoszenia z branży drogowej 

 

Dodatkowe znaki przed przejazdami kolejowymi stosuje się:
G-1a/d - pod tarczą znaku ostrzegawczego
G-1b/e - na 2/3 odległości znaku ostrzegawczego od przejazdu
G-1c/f - na 1/3 odległości znaku ostrzegawczego od przejazdu
Wymiary znaków G-1 to: 300 x 1000 mm. 

Znaki G3 i G4 należy umieszczać w miejscu w którym - w związku z ruchem pociągu - powinien być zatrzymany pojazd na drodze, a więc nie bliżej niż 5m od skrajnej szyny; przed przejściami ta odległość nie może być mniejsza niż 3m od skrajnej szyny.

Dodatkowe znaki pionowe przed przejazdami kolejowymi opatrzone są krajową deklaracją zgodności z Aprobatą techniczną IBDiM nr AT/2005-03-1842, oraz oznakowane przed wprowadzeniem ich do obrotu znakiem budowlanym B, a także certyfikatem CE.

 

 

© Tymczasowa Organizacja Ruchu Renmedia. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Projekt i realizacja: Projektowanie stron internetowych Poznań &

Szanowni Państwo, w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w ramach naszego serwisu stosujemy pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Jeśli nie wyrażają Państwo zgody, uprzejmie prosimy o dokonanie stosownych zmian w ustawieniach przeglądarki internetowej.